SUNNY SIDE OF THE DOCS CZEKA NA PROJEKTY

Pracujesz nad projektem filmu dokumentalnego? Zgłoś się na Sunny Side of the Doc. Organizatorzy czekają na projekty w fazie developmentu, a termin zgłoszeń upływa 21 kwietnia.

Odbywające się we francuskiej miejscowości La Rochelle targi Sunny Side of the Doc to jedne z największych na świecie targów filmu dokumentalnego i miejsce spotkań specjalistów pracujących w branży dokumentalnej. Tegoroczna edycja Sunny Side of the Doc odbędzie się w dniach od 19 do 22 czerwca, a do udziału w wydarzeniu zostanie wyselekcjonowanych 47 projektów.

Przedstawiciele wybranych projektów wezmą udział w spotkaniach one-to-one z osobami decyzyjnymi, a także pirchingu. Podczas pitchingu każdemu projektowi zostanie poświęconych 15 minut, 7 minut na jego prezentację oraz 8 minut na Q&A. Najlepsze projekty mają szansę otrzymać nagrody finansowe od sponsorów, przeznaczone na dalszą produckję.

W ramach tegorocznej odsłony Sunny Side of the Doc zorganizowanych zostanie kilka sesji pitchingowe, każda z nich o różnej tematyce:

History, Science, Social & Human Interest, Arts & Culture, Digital Creation, Asian Pitch, Natural History & Wildlife

Tegoroczną nowością jest zwiększenie limitu projektów w sekcji History – tym razem wyselekcjonowanych zostanie ich aż 12. Natomiast pitching Digital Creation będzie sponsorowany przez Bell Fund, a sesja The Natural History & Wildlife ewoluowała w event networkingowy, mają na celu połączenie branży zajmującej się dokumentem naukowym i przyrodniczym.

Organizatorzy zapraszają do zgłaszania projektów filmów a także projektów crossmedialnych o tej tematyce znajdujących się w fazie zaawansowanego developmentu bądź produkcji. Muszą się one wyróżniać oryginalnym podejściem do tematu i być nastawione na międzynarodową koprodukcję i dystrybucję oraz mieć gotowy trailer i zapewniony udział przynajmniej jednego partnera (stacji telewizyjnej, dystrybutora, funduszu filmowego, itp.), a także zgromadzone przynajmniej 30% budżetu. 

Aby zgłosić projekt do udziału w pitchingu należy do 21 kwietnia przesłać organizatorom komplet dokumentów:

- jednoakapitowy opis pitchingowy projektu
- opis projektu wraz ze wszelkimi najważniejszymi informacjami
- trailer (link na vimeo lub youtube)
- budżet i plan finansowy ze wskazaniem potwierdzonych I niepotwierdzonych partnerów
- krótką biografię reżysera i prezentację producenta

Więcej informacji można znaleźć tutaj.