ZNAMY UCZESTNIKÓW DOC LAB POLAND 2022

21 projektów zostało zakwalifikowanych do 8. edycji DOC LAB POLAND, największego w Polsce programu skierowanego do dokumentalistów. Uczestnicy wezmą udział w dwóch sesjach warsztatowych, których finałem będzie prezentacja projektów na pitchingach podczas KFF Industry na Krakowskim Festiwalu Filmowym.

Wśród filmów na etapie rozwoju lub montażu, które wezmą udział w warsztatach są nowe projekty reżyserowane m.in. przez Małgorzatę Imielską („Posłuchaj co chcę ci powiedzieć”), Edytę Wróblewską („Gdy powieje harmattan”), Małgorzatę Goliszewską („The Perfect Date”), Tadeusza Chudego („Na własnych zasadach”) i Agatę Baumgart („Młoda krew”).

DOC LAB POLAND jest organizowany przez Fundację Filmową im. Władysława Ślesickiego we współpracy z Krakowskim Festiwalem Filmowym. Kierują nim Adam Ślesicki i Katarzyna Ślesicka. DOC LAB POLAND odbywa się od 2015 roku i jest programem wszechstronnego rozwoju projektów dokumentalnych w atmosferze partnerskiej dyskusji, skierowanym do producentów i reżyserów. Efektem dotychczasowych siedmiu zakończonych edycji jest ponad 170 rozwijanych lub pitchowanych projektów, z których powstało już blisko 70 filmów zdobywających laury na całym świecie – do tej pory jest to ponad 250 nagród i wyróżnień. Wśród projektów, które uczestniczyły w minionych edycjach DOC LAB POLAND są m.in. „Spacer z aniołami” Tomasza Wysokińskiego (Złoty Lajkonik na 61. KFF ), „Zwyczajny kraj” Tomasza Wolskiego (Złoty Lajkonik na 60. KFF, nagroda Jury Clinique de Genolier na Vision du Reel), „Wieloryb z Lorino” Macieja Cuske (m.in. Srebrny Lajkonik na 60. KFF), „Ściana cieni” Elizy Kubarskiej (premiera na Hot Docs Canadian International Documentary Festival), „Miłość bezwarunkowa” Rafała Łysaka (Złoty Lajkonik na 58. KFF), „Najbrzydszy samochód świata” Grzegorza Szczepaniaka (Złoty Lajkonik na 57. KFF), „Książę i Dybuk” Elwiry Niewiery i Piotra Rosołowskiego (Nagroda dla Najlepszego Dokumentu na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Wenecji).

Uczestnicy programu rozwijają swoje projekty w ramach komponentu właściwego etapowi na którym jest ich projekt. Reżyserzy i producenci zakwalifikowani do komponentu Start pracują nad filmami w fazie developmentu lub wczesnych zdjęć, zaś uczestnicy komponentu Go rozwijają filmy będące w fazie montażu. Projekty biorące udział w warsztatach będą mieli okazję zaprezentować się przed przedstawicielami branży filmowej podczas wydarzeń KFF Industry w ramach Krakowskiego Festiwalu Filmowego. Autorzy najlepszych projektów mają również szansę na nagrody w postaci grantów finansowych, bonów na usługi postprodukcyjne oraz zaproszeń na najważniejsze europejskie markety koprodukcyjne. Fundatorami nagród są w tym roku: HBO Max, Smakjam, Orka Film, Fixafilm, Cafe Ole i MX35, a ich pula wyniesie ok. 100 000 zł.

Wśród filmów zakwalifikowanych do Doc Lab Poland znalazły się projekty uczestników innych programów rozwoju organizowanych przez Fundację Filmową im. Władysława Ślesickiego, np. rozwijane na Doc Development 2021: „Go&See” Julii Kuzki, „The Perfect Date” Małgorzaty Goliszewskiej i „Dziennik buntownika - Krystian Lupa” Sylvie Derdacki, które dzięki udziałowi w programie znalazły producenta; projekty uczestników ostatniej edycji IMPAKTU, programu dla producentów: produkcja Justyny Przybylskiej „Ta, którą kocham” w reżyserii Pawła Hejbudzkiego oraz Justyny Ziemkiewicz „W stronę słońca” (reż. Agnieszka Kokowska), który był także uczestnikiem Doc Development 2020. Z kolei „Strach z głowy” Grzegorza Brzozowskiego brał udział w zeszłej edycji IMPAKTU. W poprzednich latach w komponencie Doc Lab Poland - Start udział brały zakwalifikowane w tym roku do Go: „Gdy powieje harmattan” Edyty Wróblewskiej, „Twarze Agaty” Małgorzaty Kozery oraz „Córy węgla” Anety Nowickiej.

 

PROJEKTY DOC LAB START 2022

CZUŁOŚĆ PRZEMIJANIA


reżyseria: Mateusz Mularski


produkcja: Joanna Zielińska - Big Wave Films


DZIENNIK BUNTOWNIKA-KRYSTIAN LUPA


reżyseria: Sylvie Derdacki


produkcja: Mikołaj Pokromski - Pokromski Studio



DZIURA W ŚCIANIE


reżyseria i produkcja: Arjun Talwar



GO&SEE


reżyseria: Julia Kuzka


produkcja: Natalia Grabowska



MIREK, MACIEJ I TEN TRZECI


reżyseria i produkcja: Adela Kaczmarek

MŁODA KREW


reżyseria: Agata Baumgart


produkcja: Grzegorz Pacek - Mokry Nos Psa

NA WŁASNYCH ZASADACH


reżyseria: Tadeusz Chudy


produkcja: Dominika Pałka - DJ FILM Dominika Pałka



THE PERFECT DATE


reżyseria: Małgorzata Goliszewska


produkcja: Agnieszka Skalska - ZPR MEDIA S.A.



POSŁUCHAJ CO CHCĘ CI POWIEDZIEĆ


reżyseria: Małgorzata Imielska


produkcja: Barbara Ławska - Studio Filmowe Kalejdoskop



PUSTOSTAN


reżyseria: Anna Piechura, Felix Mirosław Mamczur


produkcja: Benno Zerbst



UBEZPIECZENIE OD METEORYTÓW


reżyseria i produkcja: Natalia Śliwowska, Jorik Amit Galama

W STRONĘ SŁOŃCA


reżyseria: Agnieszka Kokowska


produkcja: Justyna Ziemkiewicz, Sławomir Richert - Warsaw Production Team

PROJEKTY DOC LAB GO 2022

ATLANTYDA


reżyseria: Natalia Pietsch


produkcja: Katarzyna Kostecka – Larmo



BECZKA ŚMIERCI


reżyseria: Paweł Tarasiewicz


produkcja: Paweł Tarasiewicz - Amondo Films



CÓRY WĘGLA


reżyseria: Aneta Nowicka


produkcja: Jacek Kucharski – Trafik



GDY POWIEJE HARMATTAN


reżyseria: Edyta Wróblewska


produkcja: Edyta Wróblewska, Marta Dużbabel, Agnieszka Rostropowicz-Rutkowska - Szymon Kudła - Inspiracje i Energia, Pinot Films



STRACH Z GŁOWY


reżyseria: Grzegorz Brzozowski


produkcja: Natalia Grzegorzek - Koskino Sp. z o.o.



TA, KTÓRĄ KOCHAM


reżyseria: Paweł Hejbudzki


produkcja: Justyna Przybylska, Filip Luft - Airy Movies Filip Luft 



TWARZE AGATY


reżyseria: Małgorzata Kozera


produkcja: Maria Krauss - Plesnar & Krauss FILMS Sp. z o.o. 



ZNAKI


reżyseria: Urszula Morga, Bartosz Mikołajczyk


produkcja: Stanisław Zaborowski, Daria Maślona, Jan Borowiec - Silver Frame



ZORZA


reżyseria: Ewa Kitlińska


produkcja: Katarzyna Mazurkiewicz - Stowarzyszenie Form Różnych

Jednocześnie cały czas trwa nabór projektów na powiązany z Doc Lab Poland jedyny w Polsce międzynarodowy market koprodukcyjny CEDOC MARKET (Central European Documentary Co-Production Market), który odbędzie się na Krakowskim Festiwalu Filmowym w ramach KFF Industry. Zgłoszenia można przysyłać do 10 kwietnia 2022 roku, zaś projekty zgłoszone do 31 marca 2022 roku zostaną zwolnione z opłaty selekcyjnej. Zgłoszeń można dokonać za pośrednictwem formularza na stronie www.doclab.pl

Patronami medialnymi 8. edycji Doc Lab Poland są: DAFilms, Magazyn FilmPro, Polish Docs, TVP Kultura, siłanauki.pl, cinema.pl, Magazyn Ekrany i Magazyn Filmowy SFP.

Więcej informacji na www.doclab.pl.