TRWA NABÓR NA CEDOC MARKET

Trwa nabór na CEDOC Market (Central European Documentary Coproduction Market) odbywający się w ramach KFF Industry podczas 62. Krakowskiego Festiwalu Filmowego i będący elementem programu Doc Lab Poland. Do udziału w wydarzeniu zapraszamy producentów z projektami filmów dokumentalnych w fazie rozwoju lub na wczesnym etapie produkcji. Nabór potrwa do 10 kwietnia 2022 (do 31 marca zgłoszenia są bezpłatne).

Na wydarzenie można aplikować także bez projektu, wówczas pod uwagę będzie brane doświadczenie producenta w koprodukcjach międzynarodowych. Uczestnicy Marketu (producenci i opcjonalnie reżyserzy) otrzymują akredytację Industry umożliwiającą wzięcie udziału we wszystkich wydarzeniach branżowych festiwalu oraz upoważniająca do wstępu na seanse w oficjalnym programie KFF.

CEDOC MARKET (Central European Documentary Coproduction Market) w ramach KFF Industry podczas Krakowskiego Festiwalu Filmowego jest jedyną w Polsce platformą koprodukcyjną skierowaną do producentów filmów dokumentalnych poszukujących partnerów polskich i zagranicznych. Organizowane od 2015 roku przez Fundację Filmową im. Władysława Ślesickiego wydarzenie skupia się przede wszystkim na budowaniu kreatywnej współpracy między producentami oraz twórcami z całej Europy.

Częścią CEDOC-u są także spotkania panelowe („round tables”) poświęconym wybranym tematom odpowiadającym specyfice filmów nad którymi pracują. Od tego roku CEDOC rozpoczyna współpracę z PITCH THE DOC – internetową platformą skierowaną do twórców, inwestorów i specjalistów w branży filmowej wspierającą międzynarodową promocję projektów filmów dokumentalnych. Współpraca ta przyniesie zarówno gościom CEDOC jak i osobom, które nie mogą osobiście uczestniczyć w spotkaniach w Krakowie, możliwość wygodnego zapoznania się z zebranymi w jednym miejscu szczegółami dotyczącymi projektów.

Spotkania podczas CEDOC Market toczą się dwutorowo, co jest absolutnie unikatową wartością tego wydarzenia. Z jednej strony producenci mają szansę spotkać się z potencjalnymi koproducentami i zaprezentować sobie nawzajem swoje projekty – w ten sposób każdy producent występuje w podwójnej roli. Z drugiej strony producenci spotykają się też z reprezentantami funduszy filmowych, programów szkoleniowych, agentami sprzedaży i nadawcami telewizyjnymi, czyli wszystkimi potencjalnymi partnerami, którzy mogą wesprzeć powstanie i późniejsze życie ich projektów na rynku. Podczas CEDOC Market chcemy stworzyć profesjonalistom jak największą możliwość rozbudowywania siatki kontaktów, tworzenia międzynarodowej marki swojego projektu i wsparcia powstających filmów konkretnymi narzędziami umożliwiającymi ich powstanie, promocję oraz dystrybucję” – podkreśla Katarzyna Ślesicka, szefowa CEDOC Market i wicedyrektorka Doc Lab Poland.

Nabór na CEDOC Market trwa do 10.04.2022 roku. Koszt udziału w markecie – dla zakwalifikowanych projektów – wynosi 200 zł + VAT. Producenci, którzy wyślą zgłoszenie do 31.03.2022 będą zwolnieni z tej opłaty. Formularz zgłoszeniowy znajduje się pod linkiem http://doclab.pl/pl_PL/nabor/formularz/.

Na dotychczasowych edycjach CEDOC MARKET prezentowano takie polskie produkcje jak m.in. „Pociągi” Macieja Drygasa, „Newborn” Lidii Dudy, „Wika!” Agnieszki Zwiefki, „Diagnoza” Ewy Podgórskiej, „Pollywood” Pawła Ferdka, „Wieś pływających krów” Katarzyny Trzaski, „Zwyczajny kraj” Tomasza Wolskiego, „Opera o Polsce” Piotra Stasika i „Ostatnia wyprawa” Elizy Kubarskiej.

 

CEDOC MARKET jest jedną z inicjatyw organizowanych przez założoną w 2014 roku Fundację Filmową im. Władysława Ślesickiego, której głównym zadaniem jest wsparcie i promocja polskiego filmu dokumentalnego, wsparcie młodych, debiutujących filmowców, organizacja warsztatów, konferencji, konkursów, produkcja filmów. Wśród działań fundacji są takie programy jak DOC LAB POLAND, największa w Polsce inicjatywa dla profesjonalnych dokumentalistów, łącząca konsultacje merytoryczne projektów filmowych z prezentacjami dla potencjalnych partnerów: producentów, dystrybutorów, agentów sprzedaży (częścią DOC LAB POLAND jest też CEDOC MARKET); DOC DEVELOPMENT, program intensywnego rozwoju projektów dokumentalnych na wczesnym etapie, IMPAKT – programu dla producentów rozwijających projekty fabularne i dokumentalne, PIERWSZY FILM – program dla licealistów i studentów stawiających pierwsze filmowe kroki, czy DOC HOT SELECTION, czyli projekcje najciekawszych i najnowszych polskich filmów dokumentalnych połączonych z autorskimi spotkaniami.

Partnerami DOC LAB POLAND, w ramach którego organizowany jest CEDOC MARKET, w 2022 roku są: HBO MAX, Mazowiecki Instytut Kultury, Mazowiecki Warszawski Fundusz Filmowy, Krakowskie Biuro Festiwalowe, Krakow Film Commission, MKZ Partnerzy, MX35, Cafe Ole, Orka, Fixafilm, Warszawski Festiwal Filmowy, Smakjam, DoK Leipzig, Institute of Documentary Film, zaś patronami medialnymi w tym roku są: DAFilms, Magazyn FilmPro, Polish Docs, TVP Kultura, siłanauki.pl, Cinema.pl, Magazyn Ekrany i Magazyn Filmowy SFP.

Więcej na: www.fundfilm.pl

Więcej informacji o CEDOC MARKET udziela:

Agnieszka Rostropowicz-Rutkowska
CEDOC MARKET MANAGER
+48 500 228 298
market@doclab.pl

Informacja prasowa