„ULA”, „RADICAL MOVE” I „DZIEWCZYŃSKIE HISTORIE” W KATALOGU KFF SALES&PROMOTION
Katalogi KFF Sales&Promotion wzbogacił się w aż trzy nowe dokumenty. Na międzynarodowych festiwalach agencja będzie reprezentować filmy Agnieszki Iwańskiej, Anieli Gabryel oraz Agi Borzym. Filmy tych dwóch ostatnich reżyserek znalazły się też w katalogu sprzedażowym agencji.
Trzy kompletnie różne historie, trzech reżyserek, które są jeszcze na początku swojej twórczej drogi. Każdy z tytułów z premierami na ważnych międzynarodowych festiwalach, ciepło przyjęte przez widzów i jurorów.
„Ula” Agnieszki Iwańskiej to opowieść o emancypacji kobiety, artystki i emigrantki, opowiedziana prywatnymi nagraniami Super 8, z unikatowymi nagraniami największych światowych jazzmanów lat 70 wśród których są: Stan Getz, Wayne Shorter, Joe Zawinul, Jaco Pastorius, Kenny Kirkland, w scenerii Nowego Jorku lat 70. Do tego nigdy niepublikowane nagranie głosu Jerzego Kosińskiego, autora "Malowanego ptaka" z prywatnego archiwum Urszuli Dudziak, a także ostatnie nagranie Cheta Bakera i wspaniały jazz lat 70: Urszula Dudziak z Adamem Makowiczem, Michał Urbaniak, Zbigniew Namysłowski i inni. Producentami filmu jest Telewizja Polska oraz Agencja Reklamowa Koma 2 Michała Szymanowicza.
Agnieszka Iwańska dziennikarka. Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego Wydziału Prawa i Administracji. Ukończyła kurs dokumentalny w Mistrzowskiej Szkole Reżyserii Filmowej Andrzeja Wajdy. Prowadziła telewizyjny magazyn kulturalny „Sztukateria”, „Jazda kulturalna” oraz „Rozmowy niepolityczne”. Autorka monodramu „Życie to nie grzech” na podstawie autobiografii Urszuli Dudziak. Od 2005 jest członkinią Okręgowej Izby Radców Prawnych w Warszawie. Film „Ula” jest jej debiutem reżyserskim.
Z kolei „Radical Move” Anieli Gabryel to mocny dokument, w którym zadawane są odważne pytania. Teatr czy sekta? Sztuka czy przemoc? Członkowie legendarnej grupy teatralnej „Workcenter”, założonej przez Jerzego Grotowskiego, po raz pierwszy tak szczerze opowiadają o swoich doświadczeniach pracy metodami jednego z największych rewolucjonistów polskiego i światowego teatru. Thomas Richards, najważniejszy współpracownik Grotowskiego, po jego śmierci kontynuuje działalność zainicjowaną przez mistrza. W zamkniętym ośrodku pracuje z grupą aktorów, którzy nieustannie są poddawani próbie i przekraczają swoje granice. Czy ośrodek ma szansę przetrwać próbę czasu i nadejście pokolenia wychowanego w rzeczywistości innej od tej, w której tworzył Grotowski? „Radical Move” wyprodukowało Koi Studio.
Aniela Gabryel reżyserka filmowa. Absolwentka specjalizacji dramatologicznej Wiedzy o Teatrze UJ oraz reżyserii filmowej w Łódzkiej Szkole Filmowej. Jej filmy były pokazywane i nagradzane na wielu festiwalach w Polsce i na świecie. Jej pełnometrażowy dokument "Kiedy ten Wiatr Ustanie" był pokazywany i doceniany na wielu filmowych festiwalach, otrzymał również nagrodę na festiwalu IDFA w 2016 roku. Obecnie reżyserka kończy pracę nad swoim debiutem fabularnym oraz rozpoczyna kolejne projekty filmowe.
Zupełnie inne są „Dziewczyńskie historie” Agi Borzym. Niby nic się nie dzieje, a tak dużo się zmienia. Jagoda i Zuzia to koleżanki z osiedla. Spotykają się na skwerku. Czasem idą na lody albo plac zabaw. I zawsze mają dużo do obgadania. Bycie dziewczynką to szczególne doświadczenie, a one właśnie wkraczają w okres dojrzewania. Biologia, hormony, pryszcze, pierwszy bunt, pierwsza miłość. Pierwsza miesiączka – kiedy przyjdzie? Czy będą po niej inne? Dorośli nie zawsze potrafią dać wsparcie albo odpowiedź. A one coraz więcej widzą. Szkolne absurdy, niechciane zasady, dylematy do rozstrzygnięcia. Jagoda i Zuzia są świetnymi komentatorkami: przekorne, ironiczne, niezależne, wystraszone. Z wielkim apetytem na życie! Wprowadzają nas w dziewczyński świat, który pamięta każda kobieta. A każdy chłopak, który obejrzy film, będzie mógł wreszcie go poznać. Za produkcję odpowiada Pinot Film.
Aga Borzym debiutuje jako reżyserka. Na co dzień zajmuje się montażem i realizacją krótkich form filmowych. Kiedyś przez przypadek została inżynierem. Ukończyła techniki multimedialne na Wydziale Mechatroniki Politechniki Warszawskiej oraz fotografię na Akademii Sztuk Pięknych w Poznaniu. W wolnym czasie animuje.