NABÓR ZGŁOSZEŃ NA PITCHING MEETMARKET

MeetMarket to pitching odbywający się w ramach festiwalu Sheffield Doc/Fest na początku listopada. Jego celem jest umożliwienie spotkań twórców filmów dokumentalnych z różnych zakątków świata z brytyjskimi oraz międzynarodowymi dystrybutorami.

MeetMarket opiera się na inicjatywie dwóch organizacji: Australian Film Commission (AFC) oraz Australian International Documentary Conference (AIDC). Pitching jest wydarzeniem towarzyszącym brytyjskiemu festiwalowi Sheffield Doc/Fest, który odbędzie się w dniach 3 – 7 listopada tego roku.

W jaki sposób wybierane są projekty na pitching MeetMarket? Dystrybutorzy mają dostęp do bazy zgłoszonych filmów. Po zapoznaniu się z jednominutowym fragmentem materiału filmowego prezentującym idee projektu, a także z jego opisem oraz notką biograficzną autora, selekcjonerzy wybiorą 60 projektów, które zostaną przedstawione i omówione podczas pitchingu. Co więcej, organizatorzy proponują indywidualne spotkania twórców każdego projektu z producentami i dystrybutorami zainteresowanymi kupnem dokumentów.

Na tegorocznym MeetMarket swój udział potwierdzili przedstawicielei następujących kanałów telewizyjnych: BBC, Channel 4, ITV, Five, Arte France, ARTE ZDF Irish Film Board, RTE, VPRO, TRT, Gucci Tribeca Film Fund, PBS, Sundance Institute, ETV, DR TV, YLE, TG4, ICA Films, Dogwoof, Soda Pictures, and AVRO. Reprezentują oni branże dystrybucyjne zajmujące się różnego rodzaju gatunkami filmowymi – od autorskich dokumentów poprzez filmy podejmujące wątek historyczny czy naukowy.

Przyjmowane są projekty będące w różnej fazie produkcji – od developmentu do postprodukcji.

Termin zgłoszeń na MeetMarket upływa 1 września. Opłata za zgłoszenie wynosi £10 (plus VAT).

Szczegółowe informacje, regulamin MeetMarket oraz formularz aplikacyjny znajdują się na stronie festiwalu.