DWA POLSKIE PROJEKTY NA PITCHINGU W CANNES

„Ptaszek” Anety Ptak oraz „Frontline” Alisy Kovalenko wezmą udział w pitchingu East Doc Platform Showcase podczas festiwalu w Cannes.

Festiwal Cannes co roku w ramach części branżowej organizuje wraz z instytucjami i wydarzeniami dokumentalnymi pitchingi dla twórców, których projekty znajdują się na końcowej fazie postprodukcji.

Prezentacje projektów w postaci 10 minutowych fragmentów surowego montażu są przeznaczone dla osób decyzyjnych, przedstawicieli festiwali czy agentów sprzedaży, którzy poszukują nowych tytułów.

W ramach pitchingu East Doc Platform zaprezentowane zostaną dwa polskie tytuły:

"Ptaszek" Anety Ptak to podróż w głąb siebie, eksploracja emancypacji kobiety poprzez medium kamery. Nieoczekiwany szereg wydarzeń zaskakuje Anetę i w jednym nagłym wybuchu odbiera z jej życia dwóch najważniejszych mężczyzn – jej ojca i męża. Niechciana rozłąka z mężem, spowodowana nieprzewidzianą śmiercią ojca, zmusiła ją do poszukiwania pocieszenia w procesie filmowania.

Bitwa trwa, ale wszystko wydaje się takie spokojne i kruche, dopóki pocisk nie roztrzaska wszystkiego. Bezpośrednie spojrzenie na rzeczywistość ukraińskiego frontu przez reżyserkę i matkę, która stała się żołnierzem.  Polsko-duńskie "Frontline" Alisy Kovalenko ukazuje zupełnie inną i niezauważaną dotąd stronę wojny przez obiektyw kamery, który jest zarówno okiem żołnierza, jak i dokumentalisty.

Listę wszystkich projektów można znaleźć tutaj.