RUSZYŁY ZGŁOSZENIA NA MEETMARKET I CROSSOVER MARKET

Do 18 marca można aplikować na MeetMarket i CrossoverMarket . MeetMarket jest flagowym pitchingiem festiwalu Sheffield Doc/Fest, a Crossover Market jego młodszym bratem przeznaczonym dla projektów crossmedialnych.

MeetMarket

MeetMarket, pitching towarzyszący festiwalowi Sheffield Doc/Fest, jest otwarty na różne formy projektów: od klasycznych filmów dokumentalnych, przez dokumentalne instalacje czy sztukę wideo, po projekty z wykorzystaniem wielu platform medialnych.

Podczas MeetMarketu można spotkać ponad 300  zaproszonych decydentów: redaktorów, dystrybutorów, agentów sprzedaży, przedstawicieli funduszy filmowych, stacji telewizyjnych i rynków medialnych. Spotkania ‘one-to-one’ odbywają się po wcześniejszym umówieniu terminu za pomocą internetowej platformy, gdzie goście mogą zobaczyć zgłoszone projekty i wybrać te, które wydają się być interesujące.

Projekty mogą być zgłaszane na różnym etapie produkcji. Podczas aplikacji należy przedstawić krótki opis projektu, teaser, zarys budżetu i informacje o jego twórcach. Więcej informacji można zaleźć na stronie internetowej. Termin zgłoszeń upływa 18 marca.

Crossover Market

Crossover Market ogranizowany jest w ramach festiwalu Sheffield Doc/Fest już po raz trzeci. W swojej formule podobny jest do MeetMarketu, przeznaczony jest jednak dla projektów wykorzystujących cyfrowe i interaktywne media. Założeniem pitchingu jest rozwój filmów dokumentalnych w kierunku bardziej hybrydowych i innowacyjnych gatunków, realizowanych przy użyciu wielu mediów.

Uczestnicy mogą porozmawiać z doradcami, przedstawicielami mediów cyfrowych, funduszy filmowych czy organizacji pozarządowych podczas indywidualnych, dopasowanych do ich potrzeb spotkań.

Więcej informacji o Crossover Markecie dostępnych jest na stronie internetowej. Aplikować można do 18 marca za pomocą formularza online.