HOW TO DESTROY TIME MACHINES

REPREZENTOWANY PRZEZ KFF

Film koncentruje się na postaci Jeph Jermana, mieszkającego w Arizonie muzyka, eksperymentatora, pasjonata dźwięków. Jeph w swojej pasji odkrywa świat poprzez dźwięki. Całkowicie zatracił się wsłuchaniu, tego co przez nas zwykle jest ignorowane. Bo kto z nas zwraca uwagę na brzmienie uderzanych o siebie kamieni lub szelest smaganych wiatrem liści. Jeph czasem je rejestruje, manipuluje nimi i komponuje utwory. Niezwykłe lub też pozornie zwykłe zjawiska dźwiękowe w rękach Jermana stają się składową dzieła sztuki. Tworzy z nich całe symfonie oparte tylko na dźwiękach naszego otoczenia. Komponowanie muzyki z dźwięków natury i przede wszystkim słuchanie to jego sposób na życie. Jedni zdobywają ośmiotysięczniki, a inni wsłuchują się w szmer płynącego strumienia. O tym właśnie jest ten film. O pasji, dzięki której w tym co zwyczajne, można odkryć coś niezwykłego. 

GATUNEK:
dokumentalny
CZAS TRWANIA:
39'
ROK PRODUKCJI:
KOLOR:
kolorowy
REŻYSERIA:
Jacek Piotr Bławut
SCENARIUSZ:
Jacek Piotr Bławut
OPERATOR:
Adam Palenta
MONTAŻ:
Aleksandra Gowin, Katarzyna Śpioch
PRODUCENT:
Studio Filmowe Rabarbar
KOPRODUCENT:
NInA, CHIMNEY POT

Jacek Piotr Bławut »

Urodzony w 1978 roku, Łodzianin. Absolwent kursu dokumentalnego Mistrzowskiej Szkoły Reżyserii Filmowej Andrzeja Wajdy oraz Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu na Wydziale Ceramiki i Szkła. Współautor scenariuszy filmów fabularnych: "Jeszcze nie wieczór", "Sen motyla", "Dzień czekolady", "Hotel potworny". Autor zdjęć do wielu filmów dokumentalnych. W 2011 roku zadebiutował fabularnym filmem krotkometrażowym "Jezioro", a w 2012 filmem dokumentalnym "Samotność dźwięku", który zdobył Srebrnego Lajkonika na 52. Krakowskim Festiwalu Filmowym.