SOMETHING BETTER TO COME

11-letnia Jula mieszka na Swałce, największym wysypisku śmieci w Europie, 20 km od centrum Moskwy. Teren otoczony murem i kontrolowany przez ochronę ma być wolny od wszelkich intruzów. Mieszka tam jednak grupa ludzi tworzących małą, pozbawioną praw społeczność. Ci ludzie tworzą najbliższą rodzinę Juli. Tu toczy się jej życie i tu Jula marzy o przyszłości z dala od wysypiska.

GATUNEK:
dokumentalny
KRAJ PRODUKCJI:
Poland, Denmark
CZAS TRWANIA:
100'
ROK PRODUKCJI:
REŻYSERIA:
Hanna Polak
SCENARIUSZ:
Hanna Polak
OPERATOR:
Hanna Polak, Mariusz Margas, Hans Jurgen Burkard, Ivan Phynogyev, Yula Galochkina, Sasha Borisov, Maxim Drozdov, Dima Rakov
MONTAŻ:
Marcin "Kot" Bastkowski
PRODUCENT:
Hanna Polak Films, Danish Documentary Production

Hanna Polak »

W latach 1989-1992 studiowała na Wydziale Aktorskim i Wiedzy o Teatrze w PWST we Wrocławiu i Warszawie. W roku 2002 podjęła studia na Wydziale Operatorskim moskiewskiego W.G.I.K. pod okiem Wadima Jusowa - wybitnego operatora mistrzów rosyjskiego kina, m.in. Andrieja Tarkowskiego. Za film Dworcowa Ballada otrzymała w 2003 roku nagrodę dla Najlepszego Producenta Filmów Dokumentalnych i Krótkometrażowych na Festiwalu Filmów Dokumentalnych i Krótkometrażowych w Krakowie. Za film Dzieci z Leningradzkiego, otrzymała nominację do Oscara. Film otrzymał dwie nominacje do Nagrody Emmy, nagrodę Miedzynarodowego Stowarzyszenia Dokumentalistów (IDA Award) i wiele innych nagród. W 2005 otrzymała nagrodę na Kijowskim Festiwalu Filmowym za „Artystyczne mistrzostwo zdjęć” za film Kamienna Cisza. W 2006 otrzymała trzecią nagrodę w konkursie UNICEF International Photography Competition: Photo of the Year. Hanna Polak jest laureatką prestiżowych nagród „Kryształowe Zwierciadło” magazynu „Zwierciadło” i nagrody „Złote serce”, przyznawanej za służbę najwyższym ideałom ludzkościprzez rosyjską telewizję NTV. Jest również autorką filmów Albertowi Mayslesowi z Uznaniem, Twarze bezdomności, Bitwa Warszawska 1920 w 3D i krótkometrażowego filmu Miłość i śmieci, zrealizowanego na zamówienie międzynarodowego, cross-medialnego, projektu Why Poverty? (Dlaczego ubóstwo?), realizowanego z udziałem ponad 60-ciu nadawców telewizyjnych z całego świata.

 

NA FESTIWALACH: