STOISKO I DELEGACJA POLISH DOCS PRO NA TARGACH SUNNY SIDE OF THE DOC ONLINE 2021
21 czerwca rozpoczną się Międzynarodowe Targi Filmu Dokumentalnego Sunny Side of the Doc. W tym roku po raz kolejny nie odbędą się we francuskim La Rochelle, ale w formule online pod hasłem „Storytelling Matters”. Po raz piętnasty na targach zorganizowane będzie stoisko POLISH DOCS PRO poświęcone polskiej kinematografii dokumentalnej.
Sunny Side of the Doc to jedna z największych branżowych imprez poświęconych dokumentowi, którą co roku odwiedzają przedstawiciele najważniejszych stacji telewizyjnych, dystrybutorzy i producenci filmowi z całego świata. Jak co roku w La Rochelle wśród wystawców nie brakuje Polski. Tym razem obecność polska jest także częścią Central East European Panorama, skupiającej się na promocji kinematografii krajów z rejonu Europy Centralno-Wschodniej. Polskie stoisko narodowe po raz kolejny organizowane jest ramach projektu POLISH DOCS PRO, koordynowanego przez Krakowską Fundację Filmową. Projekt finansowo wspierany jest przez Polski Instytut Sztuki Filmowej oraz Ministerstwo Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu.
Targi, także w wersji online, oferują możliwość kompleksowej promocji produkcji filmowych (począwszy od prezentacji projektów w fazie produkcji, na promocji gotowych filmów skończywszy). Są miejscem spotkań producentów, organizatorów festiwali, dystrybutorów oraz przedstawicieli stacji telewizyjnych odpowiedzialnych ze sprzedaż, jak i zakup praw do filmów dokumentalnych. Akredytowani producenci i profesjonaliści filmowi mają także niepowtarzalną okazję do udziału w licznych seminariach, spotkaniach, szkoleniach czy panelach dyskusyjnych poruszających najaktualniejsze tematy związane ze światową produkcją dokumentalną.
Odwiedzający stoisko zagraniczni goście będą mieli szansę odbyć spotkania networkingowe i koprodukcyjne, wziąć udział w prezentacji polskich projektów oraz otrzymać wszelkie niezbędne informacje dotyczące produkcji filmowej w Polsce, katalogi projektów dokumentalnych w produkcji prezentowanych podczas prezentacji Docs to Go, Docs to Start i CEDOC Market, katalog najnowszych filmów dokumentalnych, znajdujący się w wydawanym przez KFF magazynie FOCUS ON POLAND, prezentującym m.in. polskie kino dokumentalne w postaci rozmów z twórcami, recenzji, esejów, a także wydawnictwo Polish Docs Online, umożliwiające oglądanie najlepszych polskich filmów dokumentalnych w sieci.
Na stoisku swoje projekty i filmy będą prezentować i promować producenci i dystrybutorzy filmowi - przedstawiciele: Silver Frame, Vision House, Kijora Film, KFF Sales&Promotion, Pinot Films, The Raban Foundation, ZK Studio, Kazia Productions, Bees Film House, Movie Mates, Ya Man Studio, Gosia Juszczak, ClearWing Foundation for Biodiversity, a także reprezentanci Krakowskiej Fundacji Filmowej i Krakowskiego Festiwalu Filmowego.
Centralnym wydarzeniem będą międzynarodowe spotkania koprodukcyjne Producers Meet Producers, podczas których 9 firm producenckich z Polski spotka się z potencjalnymi zagranicznymi partnerami. Spotkania odbędą się w formule one-on-one. Spotkania odbędą się 22 czerwca o 11.30.
Podczas spotkania Meet the CEE Delegation Talk przedstawicielka Polish Docs zaprezentuje możliwości finansowania dokumentów i koprodukowania z Polską. Prezentacja odbędzie się 23 czerwca o 15.15.
Dodatkowo do sesji pitchingowych zakalifikowane zostały cztery projekty. Do pitchingu głównego: sesja GLOBAL ISSUES - „Weitergate” Konrada Szołajskiego (prod. Małgorzata Prociak), sesja: HISTORY – „The Ultimate Joker” Krzysztofa Dzięciołowskiego (prod. Agata Jujeczka, Vision House Production) i do sesji WILDLIFE – „Dusza Tygrysa. Walka o Ostatnie Tygrysy Malajskie” Paolo Volponiego (prod. ClearWing Foundation for Biodiversity). W sekcji pitchingowej Talent Hub, prezentującej projekty debiutantów z krajów CEE, pokazane zostaną „Dziewczyńskie historie” Agi Borzym (prod. Agnieszka Rostropowicz-Rutkowska, Marta Dużbabel – Pinot Films).
Projekt Polish Docs PRO skupia się przede wszystkim na szerokiej promocji polskiej branży dokumentalnej na międzynarodowych wydarzeniach przeznaczonych dla profesjonalistów filmowych. Wspiera filmowców i producentów w rozwoju ich projektów poprzez ułatwienie dostępu do zagranicznych rynków, koordynację wyjazdów delegacji na fora pitchingowe i targi koprodukcyjne, organizację prezentacji projektów, modeli produkcyjnych i możliwości koprodukcji z Polską, organizację spotkań networkingowych, udział w wykładach, dyskusjach panelowych, warsztatach i szkoleniach. Celem Polish Docs PRO jest ugruntowanie polskiej marki dokumentalnej w światowym środowisku filmowym oraz rozwój współpracy międzynarodowej.
Targi Sunny Side of the Doc potrwają do 24 czerwca – więcej informacji na stronie internetowej.