NABÓR PROJEKTÓW NA EURO CONNECTION TRWA

Do 24 października trwa nabór projektów do lutowej edycji pitchingu filmów krótkometrażowych Euro Connection, który odbędzie się podczas festiwalu w Clermont-Ferrand. Pitching skierowany jest do producentów krótkich filmów fabularnych, dokumentów kreacyjnych oraz filmów animowanych.

Najbliższa edycja pitchingu Euro Connection będzie miała miejsce 3 i 4 lutego 2015. Jak co roku wydarzenie zamknie się w dwóch częściach - pitchingu, podczas którego swoje projekty zaprezentują producenci z 16 krajów partnerskich a także spotkań indywidualnych. Do udziału w pitchingu można zgłaszać projekty filmów fabularnych, dokumentów kreacyjnych oraz animacji, których docelowy czas trwania nie będzie przekraczał 40 minut. Warunkiem zakwalifikowania projektu jest wykazanie wkładu finansowego pochodzącego z innych źródeł niż własne środki producenta. Realizacja projektu nie może rozpocząć się wcześniej niż w maju 2015 roku. 

Aby wziąć udział w pitchingu należy wypełnić formularz zgłoszeniowy oraz przesłać go mailowo wraz z kompletem wymaganych informacji na adres polskiego partnera pitchingu - Krakowskiej Fundacji Filmowej.

Kontakt:

Barbara Orlicz-Szczypuła
barbara.orlicz@kff.com.pl
Tel.122946945

Zofia Ścisłowska
zofia@kff.com.pl
tel. 12 2946945

Formularz zgłoszeniowy jest dostępny tutaj

Z nadesłanych zgłoszeń Krakowska Fundacja Filmowa wybierze dwa projekty. Zwycięski  projekt zostanie zaprezentowany podczas finałowego pichingu, natomiast producent drugiego wybranego projektu weźmie udział w pitchingu jako obserwator otrzymując tym samym możliwość kontaktu z zaproszonymi na Euro Connection przedstawicieli instytucji finansujących oraz rozpowszechniających filmy krótkometrażowe. W tym roku udział w wydarzeniu zapowiedziało 150 zagranicznych producentów, przedstawicieli stacji telewizyjnych oraz instytucji dotujących filmy krótkometrażowe.

Cennym doświadczeniem jakie wyniosłem z Euro Connection, było zetknięcie się z machiną przemysłu filmu krótkometrażowego oraz okazja do obserwacji go w działaniu. Drugą ważną rzeczą dla mnie, debiutującego jako producent i reżyser na tej imprezie był ładunek pozytywnej energii i brak bezwzględnej kompetytywności jaką mają różne inne pitchingi. W takiej atmosferze człowiek widzi, że wszystkim zależy na produkcji dobrych filmów, a nie autopromocji - mówi Jakub Pączek, który w ubiegłym roku prezentował w Clermont-Ferrand swój projekt „Weekend w Paryżu”.

Festiwal w Clermont-Ferrand, dzięki swojemu profilowi oraz dobrej organizacji jest idealną platformą dla swobodnej wymiany doświadczeń i planów dotyczących, trudnej w kontekście rynku filmowego, kategorii jaką jest film krótkometrażowy. Udział w Euro Connection dał mi możliwość kontaktu z filmowcami, producentami, organizatorami festiwali itd., którzy traktują film krótkometrażowy na równi z pełnym metrażem czyli bez uprzedzeń, że krótka forma to tylko "stan przejściowy” - tak o udziale w pitchingu jako obserwator mówił Łukasz Długołęcki - producent projektu "Thula".

Więcej o pitchingu Euro Connection można przeczytać tutaj